Nieuwe After Sales Director Nissan BeNeLux

Gepubliceerd op
Zaterdag 1 juli 2017

Nissan heeft Joost Roelofs Heyrmans aangesteld als After Sales Director bij Nissan Benelux. Hij is daarmee eindverantwoordelijk voor de service aan de Nissan-rijders in België, Nederland en Luxemburg.

Een van zijn speerpunten is om met het dealer- en servicenetwerk te bouwen aan kwaliteit, efficiency en winstgevendheid. Joost: 'De focus ligt natuurlijk op de rijders, onze klanten. Om een ijzersterke serviceprestatie te kunnen leveren, versterken we de samenwerking met onze dealers en servicepartners. We moeten steeds anticiperen op de veranderende klantverwachtingen door onze tools, processen en organisatie verder te ontwikkelen en optimaal te benutten, zodat we een perfecte klantervaring bieden.'

Transparantie
Snelheid, duidelijke en vaste prijzen en transparantie zijn voor de klant steeds belangrijker. 'Dus onze systemen stemmen we daar op af, zodat we dealers en servicepartners in staat stellen snelheid en transparantie te bieden. Daarom vernieuwen we onze onderdelencatalogus en zullen we een verbeterde menu-prijzensysteem lanceren.'

Eindoordeel
After Sales is vertrouwd terrein voor Joost die sinds 2011 bij Nissan werkt. Hij was onder meer After Sales Manager bij Nissan Belux, Marketing Manager Accessories en After Sales Operations Manager bij Nissan Europe. Hij vertelt: 'After Sales fascineert me geweldig, omdat het heel divers en daardoor ook complex is. Het loopt van garantie en techniek tot commercie en klanttevredenheid. Dat is een heel breed gebied en de invloed op de klantervaring en klantentrouw is enorm. Een klant heeft meestal één ervaring rond de aankoop van de auto, maar altijd meerdere ervaringen bij het onderhoud en reparatie. Die bepalen daarom in grote mate het eindoordeel – dus moeten we optimaal presteren.'